top of page
  • עופר ליכטמן

10 הטעויות הקריטיות בבניית אתר לעסק וכיצד למנוע אותן

אתר אינטרנט הוא חלק מהותי מהסביבה העסקית של היום. נוכחות דיגיטלית מקצועית מסייעת לעסק להגיע לקהלי היעד, להציג את המותג ולקדם את המוצרים והשירותים. להלן 10 הטעויות הנפוצות בבניית אתר וכיצד ניתן להימנע מהן.


Wixart בניית אתרים

חוסר הכנה מוקדמת


אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים בעת בניית אתר היא חוסר הכנה מוקדמת או הכנה לא מַספקת. הם קופצים ישר לשלב הפיתוח והעיצוב מבלי שיש להם מושג ברור מה הם רוצים שהאתר שלהם ישיג. לפני שנתחיל לבנות את האתר, חובה להקדיש זמן כדי לבצע את ההכנות הנדרשות, להגדיר את מטרות האתר, קהל היעד, סוג האתר, סוגי התוכן ועוד ועוד.


עיצוב אתר לקוי ובעיות ריספונסיביות


אתר מעוצב בצורה גרועה ירחיק מבקרים פוטנציאליים, לא משנה כמה טוב התוכן. עיצוב האתר צריך להיות אסתטי, קל לניווט וצריך לשקף את זהות המותג בראיית קהל היעד. העיצוב וה-Flow של האתר חייבים להיות רספונסיבים לכל גדלי המסכים, כך שייראו ויתפקדו היטב בכל סוג של מכשיר.


חוסר דגש על חווית משתמש


אתר האינטרנט צריך להיות מתוכנן מתוך מחשבה על משתמש הקצה. המבקרים צריכים להיות מסוגלים לנווט באתר בקלות ולמצוא את המידע שהם צריכים במהירות. אם למבקרים קשה להשתמש באתר שלך, הם ינטשו תוך שניות מעטות.


קידוד לא יעיל


הקוד המשמש לבניית האתר צריך להיות נקי, יעיל וקל לשימוש. קידוד לקוי עלול לגרום לאתר אינטרנט איטי, בעייתי מבחינה אבטחתית ולקוי תפקודית. קראו בהרחבה על מערכת הקוד המתקדמת של Wix.


חוסר התייחסות לאופטימיזציה למנועי חיפוש


אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חיונית כדי להבטיח שהאתר ידורג גבוה במנועי החיפוש. לדוגמה, תוכן האתר צריך להיות מותאם למילות מפתח וביטויים ספציפיים כדי למשוך את הקהל הנכון. אופטימיזציה לקוייה תקשה על גולשים למצוא את האתר, מה שיוביל לפגיעה בנוכחות הדיגיטלית של בעל העסק ובשירותים או המוצרים שהוא מספק.


התעלמות מתקני נגישות


נגישות מתייחסת להפיכת האתר לשימוש מותאם עבור אנשים עם מוגבלויות. כי האינטרנט שייך לכולם. מעבר לכך, אם בעל העסק מתעלם מיישום עקרונות הנגישות, הוא עלול להדיר חלק ניכר מקהל היעד של העסק, כך שזה גם לא כלכלי ולא נבון. האתר צריך לעמוד בתקני הנגישות רבים, כגון אספקת חלופות טקסט לתוכן שאינו טקסטואלי, כתוביות בסרטונים עם מלל, שימוש באתר באמצעות מקלדת בלבד, התאמה לקוראי מסך ועוד ועוד.


מיתוג לא עקבי


האתר צריך לשקף את זהות מותג העסק באופן עקבי ושכל השפה העיצובית תהייה קוהרנטית. בכלל זה נכללים לוגו האתר, צבעי המותג, האווירה "וטון" הטקסטים. מיתוג לא עקבי עלול לבלבל מבקרים, מה שעלול לפגוע במוניטין של המותג ולהפחית את האמון בעסק.


הזנחת אופטימיזציה לנייד


אופטימיזציה לטלפונים סלולרים היא קריטית מכיוון שיותר ויותר אנשים ניגשים לאינטרנט באמצעות המכשירים הניידים שלהם. האתר צריך להיות מותאם לכל גדלי המסכים והוא צריך להיות קל ומזמין לשימוש במכשירים ניידים. הזנחת אופטימיזציה לנייד עלולה לגרום לחוויית משתמש גרועה ולשיעור נטישה גבוה.


אמצעי אבטחה לא מספקים


אבטחה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות בעת בניית אתר אינטרנט. האתר צריך להיות בעל חיבור מאובטח, אישור SSL ומוגן מפני איומי סייבר נפוצים. אי יישום אמצעי אבטחה נאותים עלול לגרום לפריצה, פרצות מידע ואובדן מידע רגיש. בהיותה פלטפורמת קוד סגור, Wix הינה אחת מפלטפורמות בניית האתרים המאובטחות בעולם.


מחשבה לוקה בנוגע לשיווק מתמשך של האתר והעסק


בניית אתר היא רק הצעד הראשון. בעל העסק צריך להמשיך לשווק ולקדם את האתר כדי למשוך מבקרים לאורך זמן. מאמצי שיווק מתמשכים, כגון קמפיינים בדוא"ל, מדיה חברתית ופרסום ממומן, יכולים לעזור להגדיל את תנועת האתר ולקדם את המותג.



לסיכום, בניית אתר היא חלק קריטי מהנוכחות הדיגיטלית של כל עסק. על ידי הימנעות מטעויות נפוצות אלו, ניתן להבטיח שהאתר יהיה יעיל, מקצועי, ידידותי למשתמש ומשיג את מטרות העסק. חשוב להקדיש זמן לתכנון האתר, לעבוד עם מפתחים מקצועיים ומנוסים ולתעדף חווית משתמש, נגישות ואבטחה. בעזרת מאמצי שיווק מתמשכים, אפשר למשוך מבקרים ולקדם את העסק.

bottom of page