top of page
  • עופר ליכטמן

למה מהירות טעינת האתר חשובה ומהן הדרכים לשפר אותה

מהירות טעינת האתר הינה גורם חשוב בקביעת הצלחתו של אתר אינטרנט. מהירות הטעינה משפיעה ישירות על חווית המשתמש ועל דירוג האתר במנועי החיפוש, מה שהופך את התחום למרכיב חשוב עבור כל בעלי האתרים והמעצבים. מה המשמעות של מהירות טעינת האתר? מהן הדרכים בהן היא משפיעה על האתר שלך ומהן הטכניקות בהן יש להשתמש כדי להשיג זמני טעינה מהירים יותר? כל התשובות לפניכם.


מהירות טעינת אתרים וחווית משתמש


מהירות טעינת האתר משחקת תפקיד מכריע בחוויית המשתמש. בימינו אין לגולשים זמן לבזבז. הם רוצים את התוכן כאן ועכשיו במיידי. אתר בעל טעינה מהירה ישאיר את הגולשים מעורבים ומתעניינים באתר. זאת לעומת אתר בעל טעינה איטית שיוביל לירידה במעורבות המשתמשים ולהגדלה משמעותית של אחוז הנטישה. מחקר שנערך על ידי Google הראה ש-53% מהמשתמשים במובייל נוטשים אתר שלוקח לו יותר מ-3 שניות להיטען. אתר אינטרנט איטי יוביל לחוויית משתמש נמוכה ולתפיסה שלילית של העסק, מה שיוביל לירידה בתנועה, להפחתת המרות ולהפחתת הכנסות.


מהירות טעינת אתרים ודירוג מנועי חיפוש


מאחר ומהירות טעינת האתר משפיעה משמעותית על חוויית המשתמש, Google ומנועי החיפוש המובילים האחרים נותנים עדיפות גבוהה לאתרים בעלי מהירות טעינה גבוהה בקידום האתר בדפי התוצאות (SERP). אתר נטען במהירות ידורג גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי החיפוש, מה שכמובן יוביל להגברת הנראות והתנועה באתר. לעומת זאת, אתר הנטען לאט "ייענש" בדירוג מנועי החיפוש, וכתוצאה מכך תתרחש ירידה בנראות ובתנועה.


מהירות טעינת אתרים ומכשירים ניידים


מהירות טעינת האתר חשובה בכל סוגי המכשירים אך במיוחד עבור מכשירים ניידים. רוב משתמשי האינטרנט ניגשים לאתרים במכשירים הניידים שלהם והם מצפים לאתרים בעלי טעינה מהירה ללא קשר למכשיר או לחיבור הרשת שלהם. אתרים בעלי טעינה איטית יובילו לחוויית משתמש גרועה במכשירים ניידים, וכתוצאה מכך, כאמור, לנטישה מיידית של האתר ולירידה בתנועה ובהמרות.


Wixart בניית אתרים - מהירות טעינת האתר

דרכים להשגת זמן טעינה מהיר יותר


כדי להשיג זמני טעינה מהירים יותר, יש להקפיד על מגוון עקרונות, ביניהם:


ביצוע אופטימיזציה של תמונות: תמונות גדולות יכולות להאט משמעותית את האתר. כדי לבצע אופטימיזציה של תמונות, יש להקטין את גודלן, לדחוס אותן ולהשתמש בפורמטים מתאימים של התמונה. יש לבצע אופטימיזציה זו בתוכנות עריכה מתקדמות אשר שומרות על איכות התמונה.


אנימציות: צמצום שימוש באנימציות רבות או מורכבות.


שימוש בקוד איכותי וחדשני: כתיבת קוד איכותי, חדשני, מתומצת וללא כפילויות ישפר משמעותית את זמני הטעינה.


רשת CDN: שימוש ברשת להעברת תוכן (CDN) גורם להפצת תוכן על פני שרתים מרובים, להפחתת עומס על שרת בודד ולשיפר זמני הטעינה של האתר.


שמירת מדיה ותכנים במטמון הדפדפן: שימוש במטמון הדפדפן מאפשרת לאתר לאחסן משאבים בשימוש תכוף במכשיר של המשתמש, מה שמפחית את כמות הנתונים שיש לטעון מחדש בכל ביקור חוזר.


צמצום השימוש בתוספים: תוספים יכולים להאט את האתר על ידי הוספת קוד ומשאבים נוספים. צמצום השימוש בתוספים משפר בצורה ניכרת את זמני הטעינה של האתר.


שרת Hosting: ספק אחסון חזק, מהיר ואמין יתרום משמעותית לשיפור זמן טעינת האתר.


מהירות אתרי Wix


חברת Wix נקטה בשנים האחרונות צעדים משמעותיים לשיפור מהירות טעינת האתרים עבור המשתמשים שלה ומוסיפה כל העת לשפר ולשכלל את הפלטפורמה להשגת ביצועים מצויינים.


ל-Wix יש חוות שרתים ראשיים ושרתי גיבוי בכל רחבי העולם, במיוחד באירופה ובארה"ב. Wix משתמשת בטכנולוגיית שרתים מהמתקדמות בעולם. זמן הפעולה של שרתי Wix הוא 99.98%. המשמעות היא שאתרי Wix פועלים 99.98% מהזמן, נתון הממקם את שרתי החברה ב-Top הזמינות בין שרתי העולם.


חברת Wix עושה שימוש ברשת CDN מתקדמת להפצת תוכן על פני מספר שרתים. מה שמוביל, כאמור, להפחתת העומס על שרת בודד ולשיפור זמני הטעינה של האתר.


בנוסף, Wix הטמיעה טעינה חכמה לתמונות, אשר טוענת תמונות רק כשהן נמצאות ב-viewport של המשתמש, דבר המפחית את מספר המשאבים שצריך לטעון בטעינת העמוד הראשונית. Wix אף ביצעה מהפכה בקוד של הפלטפורמה והקטינה אוטומטית קובצי CSS ו-JavaScript כדי לשפר את מהירות טעינת הדפים אף יותר.


הפלטפורמה גם מציעה תכונות שונות שיכולות לעזור למשתמשים לבצע אופטימיזציה של אתרי האינטרנט שלהם למהירות, כמו האופציה לאפשר שמירה במטמון הדפדפן והיכולת להשתמש בתמונות ובסרטונים מותאמים. תכונות אלו, יחד עם ההתמקדות של Wix בשיפור מהירות טעינת הדפים, הופכות אותה לבחירה חזקה ומהירה עבור בעלי אתרים המעוניינים לספק חווית משתמש מהירה וחלקה למבקרים שלהם.

bottom of page