top of page
  • עופר ליכטמן

אתר אינטרנט / One-Pager / עמוד נחיתה - מה ההבדלים ומה נכון לעסק שלך?

לעיתים קרובות אני נתקל בבעלי עסקים שמבקשים ממני לעצב עבורם עמוד נחיתה ובעצם הם מתכוונים לאתר One-Pager. לאחר מספר שאלות נוספות מתברר בכלל שהם מתכוונים לאתר רגיל. הגיע הזמן לעשות סדר במונחים.


אתר אינטרנט, אתר One-Pager ודף (או עמוד) נחיתה כולם משרתים מטרות שונות ויש להם תכונות ייחודיות. הבנת ההבדלים בין סוגי המוצרים הללו יכולה לעזור לבעלי עסקים לקבוע איזה מהנ"ל הנכון והמתאים לצרכי העסק.


אתר רגיל הוא פלטפורמה המונה יותר מעמוד אחד, המספקת מידע מעמיק על העסק, על המוצרים או השירותים אותם הוא מספק. אתר עסקי בסיסי כולל בדרך כלל עמוד ראשי, אודות, עמוד שירותים או מוצרים ודף יצירת קשר. לעמודים אלה ניתן להוסיף בלוג מאמרים, עמוד המלצות ועוד. אתר רגיל מספק סקירה מקיפה על העסק וההיצע שלו, ומתאים לעסקים המעוניינים בנוכחות דיגיטלית מקיפה.


אתר One-Pager, כפי שהשם מרמז, הוא אתר אינטרנט של עמוד אחד המספק סקירה יותר תמציתית של העסק וההצעות שלו. One-Pager אידיאלי לעסקים קטנים יחסית שאין להם הרבה מידע לשתף או שרוצים ליצור רושם ראשוני חזק. כמו כן הוא גם בחירה טובה עבור עסקים שרוצים להציג את המוצרים או השירותים שלהם במהירות וביעילות. אתר כזה מתבסס כאומר על עמוד יחיד בעל איזורים שונים הנגללים עד לתחתית העמוד.


דף נחיתה אף הוא אתר אינטרנט של עמוד אחד אבל, בניגוד ל-One-Pager, הוא נועד לייצר לידים ולהניב המרות בהתמקדות במטרה ממוקדת שעפ"י רוב תחומה בזמן. לא מדובר בהשקת נוכחות דיגיטלית קבועה של העסק אלא באירוע ממוקדם שיש לו התחלה וסוף. לדוגמה: מבצע מסויים שנרצה לפרסם, לדחוף ולקדם למשך חודש. עמוד הנחיתה יוקם למשך זמן המבצע, יפעל את פעולתו, ולאחר סיום המבצע בדרך כלל יורד מהאוויר.

דפי נחיתה כוללים בדרך כלל מסר ברור, חזק ומאד מתומצת לגבי אותו אירוע או מבצע, כפתורי הנעה לפעולה (CTA) וטופס איסוף הלידים או הפעולה אותה נרצה שהגולשים יבצעו (קריאה, רכישה, השארת פרטים, שיתוף וכו'). דפי הנחיתה מוצגים "כנספחים זמניים" לאתר הרגיל של העסק.


Wixart בניית אתרים - אתר אינטרנט / One-Pager / עמוד נחיתה

לכל אחד מסוגי הפלטפורמות הנ"ל יש תכונות ייחודיות משלו שהופכות אותו למתאים היטב לסוגים שונים של עסקים. אתר אינטרנט רגיל, כאמור, מספק סקירה מקיפה של העסק וההצעות שלו, בעוד ש-One-Pager אידיאלי לעסקים קטנים שרוצים ליצור רושם ראשוני חזק במהירות ואילו דף נחיתה מתמקד באירוע ממוקד וזמני להנעת המרות ויצירת לידים.


כדי לעזור לבעלי עסקים לקבוע איזה פלטפורמה מתאימה לצרכים שלהם, כדאי לשקול את השאלות הבאות:


  • האם העסק שלך נחשב קטן, בנוני, גדול?

  • מהי המטרה העיקרית של האתר המבוקש?

  • מי קהל היעד שלך?

  • כמה מידע העסק שלך צריך לשתף?

  • איזה רושם ראשוני אתה רוצה לעשות על המבקרים באתר שלך?

  • איזה סוג של פעולות אתה רוצה שהמבקרים יבצעו כשהם מגיעים באתר שלך?

  • האם מדובר בנוכחות דיגיטלית קבועה? או באירוע תחום בזמן?


לסיכום, אתר אינטרנט, One-Pager ודף נחיתה שונים זה מזה בגודלם, היקפם ובמטרת השימוש. לכל אחד תכונות ייחודיות משלהם ומתאימים היטב לסוגים שונים של עסקים וצרכים. הבנת ההבדלים בין סוגי דפים אלה והתחשבות בשאלות המפורטות לעיל, יכולה לעזור לבעלי עסקים לדייק איזה סוג אתר מתאים לצרכים שלהם. ישנה חשיבות עליונה באיפיון מדוייק של צרכי העסק וקהלי היעד על מנת לעצב ולהקים כל אחד משלושת האופציות הנ"ל.

bottom of page