top of page
  • עופר ליכטמן

תכנון נכון והכנה מוקדמת - הנוסחה לאתר מנצח

בניית אתר לעסק יכולה להיות משימה קצת מאתגרת אבל הכנה מוקדמת ותכנון נכון יהפכו את התהליך לפורה ואת האתר להצלחה. כך תגשו בצורה טובה ויעילה להכנות לקראת הקמת אתר (וגם כמה מילים לתכנון העלאת האתר לאוויר):


הגדרת מטרות ויעדים


לפני בניית האתר, צריך לדעת מה העסק רוצה להשיג באמצעותו. הדבר מסייע לקבוע את הפונקציונליות, התוכן והעיצוב שצריכים להיות באתר. שאלו את עצמכם שאלות כמו: "מה אני רוצה שהאתר שלי יעשה?", "איזה מידע אני רוצה להעביר?", "מי קהל היעד שלי?" וכיוצ"ב.


הכרת המתחרים


בדוק את אתרי האינטרנט של המתחרים שלך כדי לראות מה הם עושים נכון ומה לא. בדיקה זו תעזור לזהות את השיטות המומלצות ולהימנע ממלכודות נפוצות. שימו לב לעיצוב, לתוכן ולפונקציונליות של אתרי האינטרנט. הקפידו כמובן לא להעתיק שום תוכן. הבדיקה נועדה אך ורק להתרשמות כללית.


בחירת שם דומיין


שם הדומיין הוא הכתובת של האתר. חשוב שהכתובת תהיה רלוונטית לעסק. מומלץ שיהיה קליט וקל לאיות. מומלץ להשתדל אן ניתן לכלול בכתובת האתר מילות מפתח הקשורות לעסק כדי לתרום לקידום האורגני. במידה והדומיין המבוקש הוא בינלאומי (כגון com) ניתן לרכוש אותו ישירות מ-Wix ולחבר אותו מיידית לאתר. במידה והדומיין הינו ישראלי (כגון co.il) צריך לרכוש אותו בחברת דומיינים שמוכרת דומיינים ישראלים ולאחר מכן לחברו לאתר.



Wixart בניית אתרים - הנוסחה לאתר מנצח


איסוף חומרים


אתר מקצועי ואיכותי מחייב תוכן מקצועי ובאיכות גבוהה. יש לוודא שהתכנים משדרים מסר שיווקי קצר וברור ושהטקסטים כתובים היטב ורלוונטיים לקהל היעד. מומלץ מאד לעשות שימוש בתמונות (וסרטוני וידאו) מקצועיות ממאגרים או לשכור צלם לצילומים ייעודיים לאתר. לא מומלץ להעלות לאתר חומרים שסתם צולמו "על הדרך" בצורה חובבנית.


בנוסף לנ"ל חשוב לתכנן גם את הצעדים והפעולות לקראת העלאת האתר לאוויר.


בדיקה עצמית וקבלת משוב


לפני השקת האתר יש לבדוק אותו ביסודיות כדי לוודא שהוא פועל כהלכה. בדוק את כל הקישורים, הטפסים ושאר הרכיבים האינטראקטיביים כדי לוודא שהם פועלים כהלכה. לפני השקת האתר, מומלץ לקבל משוב מחברים, משפחה ועמיתים כדי לראות מה הם חושבים עליו. הדבר מסייע בזיהוי בעיות או אזורים לשיפור ולבצע שינויים לפני שהוא עולה לאוויר.


תוכנית תחזוקה


אתר מקצועי אף פעם לא קופא במקום. גם לאחר סיום הקמת האתר, חשוב להמשיך לעדכן ולתחזק אותו בצורה שוטפת כדי לשמור על פעילותו בצורה חלקה. כבר בתכנון האתר כדאי לחשוב על "היום שאחרי": הקצאת משאבים ופינוי זמן לעדכון האתר. אחת החוזקות המשמעותיות בפלטפורמת Wix היא היכולת של בעל האתר להמשיך ולתחזק את האתר שלו בקלות רבה וללא תלות קבועה בבונה האתר.


תכנון פרסום ושיווק


כל עסק מצליח צריך תוכנית פרסום ברמה זו או אחרת. כבר בשלב התכנון מומלץ להכין תוכנית פרסום, לפחות ראשונית, שתדחף את האתר והעסק קדימה.



לסיכום, הכנה מסודרת לפני בניית אתר לעסק היא קריטית להצלחה. קחו את הזמן כדי להגדיר את המטרות, לבדוק את המתחרים, לאסוף תוכן, תמונות ושאר חומרים, לבחור שם דומיין קולע, לתכנן תחזוקה שוטפת, לבדוק את האתר ביסודיות, לקבל משוב ולבנות תוכנית פרסום. עם הכנה נכונה, ניתן ליצור אתר שיענה על צרכי הלקוחות, שיעזור להצמיח את העסק הלאה.

bottom of page